Descarrega't i coneix en nostre Pla de Convivència

PLA DE CONVIVÈNCIA DE L'ESCOLA PARC DE LA CIUTADELLA
Pla de Convivencia.pdf
Documento Adobe Acrobat 1.1 MB

La pràctica restaurativa com a filosofia del centre

L'escola va iniciar, el curs 2021-2022, la seva participació en aquest programa d'innovació pedagògica, amb formació al professorat i un compromís de 3 anys.

El programa posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

• Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  • Potenciar el compromís actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  • Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  • Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

- Com a escola no recolzem la gestió d'aspectes escolars grupals i/o individuals a través de grups de Whatsapp o altres aplicacions similars.

- Si alguna família té un aspecte personal del seu fill/a, dirigiu-vos directament a la tutora mitjançant l'agenda o sol·liciteu una entrevista.

- Cap família està obligada a pertànyer a un grup de Whatsapp.

- L'escola disposa i utilitza els canals de comunicació pertinents per informar a les famílies. També lliurem dossiers, fem reunions de classe, fem reunions individuals, i dediquem molt esforç per traslladar la informació a la pàgina web de l'escola i els missatges que arriben a través de DINANTIA. Les famílies també disposeu i utilizeu els canals de comunicació pertinents per informar a l'escola, resoldre dubtes, seguir el procés del vostre fill/a.

- Cal evitar la repetició d'informacions, reinterpretacions a famílies que no fan ús dels canals.

- Els delegats i delegades de classe, disposaran d'un correu electrònic que consultaran 1 o 2 cops per setmana. Si alguna família hi vol escriure, podrà fer-ho.

- El rol dels delegats i delegades, és el de recollir les vostres inquietuds, propostes, suggeriments (que són de caràcter general del grup), i ho canalitzen a la tutora, mirant d'informar, assessorar i aportar-nos un punt de vista com a pares i mares, tant a les tutores/tutors com a resta de professorat i Equip directiu. Des de l'escola també volem que els delegats i delegades no hagin d'assumir més del que pertoca i puguin fer el càrrec de manera ajustada i respectuosa amb la seva vida personal.

Aplicació Usapps

Què és la UsApps? La UsApps és una aplicació web del Departament d’Educació per a comunicar situacions de violències que pot viure tot l'alumnat de Catalunya d'una forma fàcil, intuïtiva i eficaç. Pot utilitzar-la tot l'alumnat, les famílies i tota la comunitat educativa, així com persones externes al centre.