EL MENJADOR DE LA NOSTRA ESCOLA

La gestió del menjador de l'escola és compartida - amb diferents responsabilitats i funcions -  per la Direcció de l'escola, per l'AMPA, per l’empresa de cuina (Xtra), i per l’entitat que aporta l’equip de monitores i monitors (AECV).

La Direcció de l’escola és qui contracta el servei: contracta a Xtra, que gestiona els proveïdors i elabora el menjar; i contracta a l’AECV, que acompanya els infants tant durant el dinar com l’estona d’esbarjo.

L’AMPA col·labora en el seguiment d’aquest servei, recull les inquietuds de les famílies i fa propostes de millora.

Ens reunim periòdicament en la Comissió de menjador. La comissió de menjador està formada pel director de l’escola, per una representació de l’AMPA, per la cuinera, per la coordinadora de l’equip de monitoratge, pel coordinador pedagògic de l’AEC, pel director de Xtra i pel coordinador dels servei de cuina.

L’escola disposa de cuina pròpia, per això, pel matí, podem sentir l’oloreta d’algun sofregit si ens hi apropem.

L’equip de cuina està format per 3 persones:

• Maria José, cuinera
  • Ouafat, ajudant de cuina
  • Ivett, auxiliar de cuina

L’equip de menjador està format per 10 persones

Mensualment us enviem els menús escolars a través de l'App Dinantia.

El preu estipulat és de 6,40 € , tenint en compte que fem 2 hores i mitja de menjador.

Com el volem?

El  menjador que volem és:

- Saludable: sense productes ultraprocessats, sense abusar de la carn, amb peix de qualitat, amb cereals integrals, amb aliments ecològics,... i que els nostres fills i filles gaudeixin dels plats cuinats.

- Sostenible: que no es malbarati el menjar, amb productes frescos de temporada i locals, amb tovallons de roba, pícnics sense plàstic, aprenent a fer compostatge...

- Que tingui cura del benestar emocional dels infants: perquè menjar també és relació, vincle i energia; i l'atenció a les emocions  i el clima emocional hi té molt a veure.

Per valorar el servei de menjador i fer propostes de millora ens basem en criteris recollits en aquests documents:

L’alimentació en l’etapa escolar
guia_alimentacio_etapa_escolar.pdf
Documento Adobe Acrobat 8.3 MB
Acompanyar els àpats dels infants
acompanyar_apats_infants_2016_ca[1].pdf
Documento Adobe Acrobat 1.5 MB
La introducció d’aliments ecològics i de proximitat a les escoles
Manual_A_Taula.pdf
Documento Adobe Acrobat 2.6 MB
Pícnics en les sortides escolars
consells_picnics_escolars.pdf