Els nostres projectes

Agenda 21. Escoles sostenibles.

Dintre dels projectes anuals de l'escola per a la sostenibilitat, els pares i mares de l'AMPA ens van ajudar a construir un singular aparcament de patinets i skates a l'entrada de l'escola (accés del zoo).

Al pati també tenim un nou espai per als patinets dels alumnes que han de marxar al migdia a dinar.

A finals del curs 2015-2016 l'escola va comprar contenidors per a totes les aules, de P3 fins a 6è, per a fomentar la separació de residus des de ben petits.

Demanem la vostra col.laboració per tal que portin carmanyola o bossa de roba per als esmorzars.

Ens ajudeu a reduir residus?

L'hort de l'escola ens ajudarà a tenir cura del medi ambient, a veure el procés de creixement de les plantes i a conèixer com obtenir els productes de la terra.

MUS-E

Tots els nens i nenes de Primària fan una sessió setmanal de dansa i/o expressió, gràcies al Programa Mus-e, organitzat per la Fundació Yehudi Menuhin. L'art per a la convivència i l'aprenentatge és la seva filosofia. Gaudim d'una professional de la dansa per a conduir les sessions.

Cantània

És una activitat musical que realitzen els nens i nenes de 5è. Es prepara durant tot el curs a les sessions de música. Al tercer trimestre, interpreten l'obra treballada amb alumnes d'altres escoles, ni més ni menys que a l'Auditori de Barcelona. Una gran experiència musical que segur que no oblidaran mai.
Actuació Babaua. Maig 2016.

A l'escola, la fruita no té rival!

L'escola participa en la distribució gratuïta de fruita i verdura fresca. Es pretén així potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita i/o verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat. La fruita es repartirà entre els nens i les nenes dins  de l’escola perquè en consumeixin durant l’esmorzar i/o el berenar.

A la Recerca del Joc Perdut

Projecte dins el marc del Programa d'activitats Educatives de l'Ajuntament de Barcelona.

P5 participa d'aquesta activitat amb l'objectiu principal de recuperar el joc popular i tradicional.

Fonamentum

El projecte Fonamentum amb el  docurmetratge consisteix a apropar la cultura mediàtica i audiovisual a l'escola, concretament a cinquè i a sisè. El llenguatge audiovisual, els visionats de cine, l'esperit crític i la realització de petites produccions audiovisuals són la tasca fonamental del projecte.

Comptem amb el suport dels professionals de Fonamentum que participen amb els tutors i tutores per a desenvolupar el projecte.

Projectes artístics amb diferents Institucions

L'art és una peça fonamental a l'escola. Cada curs participem amb alguna Institució Artística treballant tots els cursos un artista o una obra en concret.

El curs 2015-2016 des de P3 fins a 6è, vam fer amb ajut del Servei Pedagògic del Museu Picasso, cada curs un taller diferent sobre l'obra: "Els terrats de Barcelona". Vam gaudir d'una bona exposició final.

Programa Èxit

Èxit 1 és un programa que vol millorar els aprenentatges bàsics i acompanyar l’alumnat en el pas a l’ESO. El reforç escolar és una activitat educativa, i no assistencial, dirigida a l’alumnat que necessita més dedicació i acompanyament. Adreçat a alumnat que proposa l'escola de cinquè i sisè.