Xarxes per al canvi

Enguany, curs 2018-2019, hem passat a formar part de les escoles que estant impulsant la transformació educativa a través de les Xarxes per al canvi

Treballant en xarxa i amb les trobades que anirem fent durant tot l'any, creem lligams i vincles entre les escoles i aprenem juntes.

Tallers gratuïts al zoo

L'escola gaudeix gratuïtament de l'accés i dels tallers al zoo. En funció del seu projecte o activitat, cada curs decideix conjuntament amb el servei educatiu, quin tipus de taller pot realitzar.

Petits talents científics

Petits talents científics és un programa que vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació infantil i primària. L’objectiu és proporcionar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que ajudin els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula i que permetin la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat.

Escoles sostenibles

Dintre dels projectes anuals de l'escola per a la sostenibilitat, els pares i mares de l'AMPA ens van ajudar a construir un singular aparcament de patinets i skates a l'entrada de l'escola (accés del zoo).

Al pati també tenim un nou espai per als patinets dels alumnes que han de marxar al migdia a dinar.

A finals del curs 2015-2016 l'escola va comprar contenidors per a totes les aules, de P3 fins a 6è, per a fomentar la separació de residus des de ben petits.

Demanem la vostra col.laboració per tal que portin carmanyola o bossa de roba per als esmorzars.

Ens ajudeu a reduir residus?

L'hort de l'escola ens ajuda a tenir cura del medi ambient, a veure el procés de creixement de les plantes i a conèixer com obtenir els productes de la terra.

Audiència pública dels nois i noies

Des del curs 2017-2018 estem participant en el projecte de l'Audiència Pública dels nois i noies. Aquest projecte dura tot el curs i  el porten a terme els nens i nenes de sisè. Els nois i noies que participen de tot Barcelona fan propostes a l’equip de govern de la ciutat i als regidors/es de cada districte després d'un treball reflexiu dintre i fora de l'escola . D’aquesta manera, la ciutat dóna veu a la ciutadania més jove i educa en la pràctica de la participació cívica.

Enguany el tema que es proposa és Barcelona Ciutat de Pau.

Projectes artístics

L'art és una disciplina que considerem molt important a l'escola com a forma d'expressió de les emocions i d'interpretació del món i de la realitat que ens envolta. És per aquest motiu que integrem diferents entitats que ens ajuden a que això sigui possible.

MUS-E

Tots els nens i nenes de Primària fan una sessió setmanal de dansa i/o expressió, gràcies al Programa Mus-e, organitzat per la Fundació Yehudi Menuhin. L'art per a la convivència i l'aprenentatge és la seva filosofia. Gaudim d'una professional de la dansa per a conduir les sessions.

Fonamentum

El projecte Fonamentum amb el  docurmetratge consisteix a apropar la cultura mediàtica i audiovisual a l'escola, concretament a cinquè i a sisè. El llenguatge audiovisual, els visionats de cine, l'esperit crític i la realització de petites produccions audiovisuals són la tasca fonamental del projecte.

Comptem amb el suport dels professionals de Fonamentum que participen amb els tutors i tutores per a desenvolupar el projecte.

Projectes artístics amb diferents Institucions

Cada curs  treballem tota l'escola un artista diferent vinculat a diferents institucions artístiques de Barcelona.

Aquest curs, 2018-2019 treballarem en Jaume Plensa amb la col.laboració amb el MACBA

Aquest és el segon curs que a l'escola podem gaudir de la col·laboració amb Creart per a desenvolupar alguns tallers artístics en el grup dels grans.

Creart és una ONG que té l'objectiu de treballar amb els infants algunes competències socials  i ciutadanes a través de l'Art conceptual.

Hàbits de salut

Fruita i llet a l'escola

L'escola participa en la distribució gratuïta de fruita, verdura fresca i llet. Es pretén així potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita i/o verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat. La fruita es repartirà entre els nens i les nenes dins de l’escola perquè en consumeixin durant l’esmorzar i/o el berenar.

Per altra banda, també i voluntàriament, els infants poden prendre llet diàriament a l'escola.

Programa Ja nedo

A primer i a segon 1 sessió setmanal al Poliesportiu Ciutadella

A sisè 1 sessió trimestral durant un trimestre.

Programa Èxit

Èxit 1 és un programa que vol millorar els aprenentatges bàsics i acompanyar l’alumnat en el pas a l’ESO. El reforç escolar és una activitat educativa dirigida a l’alumnat que necessita més dedicació i acompanyament. El programa s'adreça a l'alumnat que proposa l'escola de cinquè i sisè i és tutelat pels mateixos alumnes de l'Institut més proper.